Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może lepiej działać. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. RozumiemDowiedz się więcej
OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA (OWU) z dnia 19.09.2025 r. - AUTOKAR
w autokarowych imprezach turystycznych organizowanych przez BIURO PODRÓŻY TĘCZA B. Dąbrowska, J. Handzlik Sp. J. w Bielsku Białej (NIP 547-017-18-88, KRS 00000 94562, wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych pod nr 452), dla umów realizowanych w roku 2025 i 2026. Wstęp
OWU stanowią zbiór zasad, praw i obowiązków stron zawierających na jej podstawie umowę o udział w imprezie turystycznej. OWU są opracowane w oparciu o ustawę z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych
i powiązanych usługach turystycznych. Pojęcia takie jak „usługa turystyczna”, „impreza turystyczna”, „umowa o udział w imprezie turystycznej”- zwana również umową, „rozpoczęcie imprezy turystycznej”, „podróżny”, „organizator turystyki”, „agent turystyczny”, „trwały nośnik”, „powrót do kraju”, „nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności” są używane w pojęciu nadanym im przez art. 4 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. 1. Zawarcie Umowy
1) Zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej zwanej dalej Umową pomiędzy Podróżnym, a Organizatorem Turystyki Biurem Podróży TĘCZA Bielsko-Biała, ul. Grunwaldzka 22c/6 z biurem obsługi klienta na ul. Cechowej 6 zwanym Biurem Podróży TĘCZA, następuje w momencie:
a) podpisania "Umowy" przez Podróżnego lub osobę występującą w jego imieniu i B. P. „Tęcza” lub autoryzowanego agenta turystycznego,
b) dokonania przez Klienta rezerwacji na stronie www.tecza.pl oraz uiszczenia przedpłaty (zaliczki) na poczet ceny imprezy lub zapłacenie całej ceny imprezy
2) Przy zawieraniu Umowy Podróżny wpłaca zaliczkę w wysokości od 25% ceny imprezy. Zapłatę pełnej kwoty zobowiązuje się wnieść najpóźniej w terminie określonym na umowie w polu Warunki płatności. Brak wpłaty w wymaganym na umowie terminie, stanowiący niewywiązanie się z warunków umowy, może zostać potraktowany jako zerwanie umowy z winy klienta. Wpłaty mogą być dokonywane gotówką lub kartą w B.P. "Tęcza", gotówką lub kartą u autoryzowanego agenta lub przelewem bankowym na konto B.P. "Tęcza" wskazane na umowie. W przypadku zawierania umowy przez stronę www.tecza.pl płatność może zostać dokonana: blikiem, szybkim przelewem on-line lub przelewem tradycyjnym. 2. Ubezpieczenie i Zabezpieczenia finansowe
1) Zgodnie z ustawą z dnia 22 lipca 2016 roku o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, wszyscy turyści zawierający umowę o imprezę turystyczną są objęci Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym. Składka na Fundusz doliczana jest do ceny imprezy.
2) Zgodnie z ustawą z dnia 17 września 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, Organizator jest objęty Turystycznym Funduszem Pomocowym. Składki na ten fundusz nie są doliczone do ceny imprezy. Organizator pokrywa je z funduszy własnych.
3) Organizator posiada Gwarancję Ubezpieczeniową nr M 528440 zapewniającą pokrycie kosztów kontynuacji imprezy lub kosztów powrotu klientów do kraju, a także zwrotu wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, wydaną przez Towarzystwo Ubezpieczeń Signal Iduna.
4) W czasie trwania imprezy turystycznej Podróżni są objęci ubezpieczeniem w Towarzystwie Ubezpieczeniowym SIGNAL IDUNA z siedzibą w Warszawie ul. Siedmiogrodzka 9.
a) Na terenie Polski ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (10.000 PLN).
b) Poza granicami Polski ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (10.000 PLN), kosztów leczenia (30.000 EUR), obejmujących również koszty leczenia zdarzeń będących wynikiem chorób przewlekłych, a także bagażu podróżnego (1000 PLN). Podróżny zawierając Umowę potwierdza, że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia oraz wyraża zgodę na udostępnienie na prośbę Signal Iduna dokumentacji leczenia
i zwalnia lekarza prowadzącego leczenie z zachowania tajemnicy lekarskiej i zgadza się na przeprowadzenie badań przez lekarza wskazanego przez Signal Iduna.
5) Podróżny w chwili zawierania umowy może wykupić wybraną wersję dobrowolnego ubezpieczenia Kosztów Imprezy Turystycznej "Bezpieczne Rezerwacje" (UKIT), na pokrycie kosztów rozwiązania przez Podróżnego umowy lub przerwania imprezy w przypadkach losowych określonych w ogólnych warunkach ubezpieczeń takich jak: nieszczęśliwy wypadek, nagłe zachorowanie, skierowanie do sanatorium, przedwczesny poród, śmierć osoby bliskiej, poważna szkoda w mieniu ubezpieczonego. Ogólne warunki ubezpieczenia są dostępne w Biurze Podróży zawierającym umowę z Podróżnym oraz na stronie internetowej www.tecza.pl. 3. Realizacja Imprezy
1) Impreza rozpoczyna się i kończy w datach wskazanych na umowie. Rozpoczęcie imprezy turystycznej następuje w momencie rozpoczęcia wykonywania przez B.P. "Tęcza" usług turystycznych w ramach imprezy turystycznej.
2) B.P. "Tęcza" ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania jednostronnie nieznacznych zmian warunków umowy takich jak miejsce i godzina wyjazdu, trasa przejazdu, nieznaczna zmiana programu itp. (z wyłączeniem zmiany ceny imprezy). W takim przypadku Podróżny zostanie niezwłocznie zawiadomiony o zmianach telefonicznie oraz jednocześnie poprzez pocztę mailową, pocztę tradycyjną lub osobiście w formie pisemnej.
3) Podróżny zobowiązany jest do stawienia się na miejsce zbiórki podane na Umowie na 15 minut przed czasem odjazdu z Umową, dowodami wpłat oraz ważnym dokumentem upoważniającym do przekroczenia granic państw, przez które przebiega trasa wyjazdu.
Na wyjazdy przebiegające wyłącznie przez kraje Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii oraz na wyjazdy do Grecji, Bułgarii, Albanii, Bośni i Hercegowiny, Czarnogóry, jak również w czasie tranzytu przez Serbię oraz Bośnię i Hercegowinę wymagany jest ważny dowód osobisty lub paszport, ważny co najmniej 3 miesiące po dacie planowanego powrotu do kraju,
4) Miejsca w autokarze przydzielane są wg kolejności zawierania umów.
5) Każdy Podróżny ma prawo do zabrania jednego lub dwóch sztuk bagażu głównego o łącznej wadze do 23 kg oraz bagażu podręcznego do 4 kg. Organizator może odmówić zabrania ponadnormatywnego bagażu. W niektórych przypadkach, gdy będzie możliwe zabranie ponadnormatywnych bagaży, Organizator pobierze opłatę w wysokości 5 PLN za każdy dodatkowy kilogram. W przypadku wczasów w Grecji kontrola wagi bagażu będzie przeprowadzana przy wyjeździe z Polski jak również przy wyjeździe z Grecji. Ewentualna opłata będzie naliczana niezależnie za każdy z odcinków, Polska-Grecja oraz Grecja-Polska. Bagaż musi być solidnie spakowany w taki sposób, aby w trakcie podróży zabezpieczał wszystkie przewożone artykuły przed uszkodzeniem. Bagaż po spakowaniu nie może posiadać żadnych ostrych ani wystających części, które mogą zagrażać bagażom innych Turystów. W bagażu nie wolno przewozić żadnych przedmiotów i substancji niebezpiecznych (m.in. środków żrących, łatwopalnych czy grożących wybuchem, akumulatorów większych niż te stosowane w standardowych laptopach).
6) Przedstawicielem B.P. "Tęcza" w trakcie imprezy turystycznej jest pilot lub rezydent. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i prawidłowej realizacji programu w trakcie trwania imprezy, Podróżny jest zobowiązany do przestrzegania poleceń pilota, które dotyczą realizacji programu, a szczególnie dotrzymywania terminów zbiórek oraz każdorazowego informowania pilota o zamiarze oddalenia się od grupy.
7) Osoba małoletnia (w rozumieniu kodeksu cywilnego) może uczestniczyć w imprezach wyłącznie pod opieką opiekuna prawnego lub osoby upoważnionej. Osoba upoważniona musi posiadać zgodę opiekuna prawnego potwierdzoną notarialne, w przypadku wyjazdu za granicę, przetłumaczoną na j. angielski. Opiekun zobowiązuje się do sprawowania opieki i dbania o bezpieczeństwo osoby do lat 18 przez cały czas trwania imprezy turystycznej. Organizator zaświadcza, iż w ramach swojej działalności stosuje się do zapisów Ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich z dn. 13 maja 2016 r. (Dz. U. 2016 poz. 862).
8) Każdorazowe zakwaterowanie w hotelu wiąże się z dopełnieniem obowiązku meldunkowego. Sposób i tryb meldunku są uzależnione od przepisów wewnętrznych danego kraju. Może o polegać na okazaniu paszportu lub dowodu osobistego, wypełnieniu karty meldunkowej lub udostępnieniu dokumentu pracownikom recepcji.
9) Ważne informacje dla pasażerów podczas przejazdu: Pilot imprezy oraz kierowca mają prawo odmówić przewozu osobom, które w widoczny sposób są pod wpływem alkoholu lub substancji odurzających. To samo dotyczy pasażerów, którzy z różnych powodów mogą zagrażać bezpieczeństwu lub w znacznym stopniu naruszają dobre samopoczucie współpasażerów. Palenie wyrobów tytoniowym, w tym e-papierosów, jest surowo zakazane w autokarach. Pasażer zobowiązuje się do przewożenia wyłącznie towarów bezcłowych. Bagaż podręczny należy umieścić w miejscu do tego przeznaczonym tj. pod fotelem lub na półce nad fotelami. Pasażer powinien oznaczyć swój bagaż imieniem i nazwiskiem oraz adresem zamieszkania lub telefonem kontaktowym. Pasażer jest odpowiedzialny za przeniesienie swojego bagażu podczas przesiadki. Pasażerowie z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej sprawności ruchowej mają prawo do nieodpłatnego przewozu wózka inwalidzkiego lub chodzika. Ze względów bezpieczeństwa wózki inwalidzkie są przewożone w bagażniku autokaru, muszą być one składane i ni e posiadać napędu elektrycznego. Wózki dziecięce są przewożone jako dodatkowy bezpłatny bagaż – dotyczy to dzieci do lat 6. Zwierzęta nie są akceptowane w autokarach.
10) Organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej, bez względu na to, czy usługi te mają być wykonane przez organizatora turystyki, czy przez innych dostawców usług turystycznych.
11) Podróżny zawiadamia organizatora turystyki niezwłocznie, w miarę możliwości w trakcie trwania imprezy turystycznej, z uwzględnieniem okoliczności danej sprawy, o stwierdzeniu niezgodności.
12) Jeżeli którakolwiek z usług turystycznych nie jest wykonywana zgodnie z umową o udział w imprezie turystycznej, organizator turystyki usuwa niezgodność, chyba że jest to niemożliwe albo wiąże się z kosztami, które są niewspółmiernie wysokie w stosunku do zakresu niezgodności i wartości usług turystycznych, których one dotyczą.
13) Jeżeli organizator turystyki nie usunie niezgodności w rozsądnym terminie wyznaczonym przez podróżnego, podróżny może dokonać tego sam i wystąpić o zwrot poniesionych, niezbędnych wydatków. Podróżny nie jest zobowiązany do wyznaczenia terminu, jeżeli organizator odmówi usunięcia niezgodności lub gdy z okoliczności wynika, że niezgodność powinna być usunięta niezwłocznie.
14) Organizator turystyki, który w czasie trwania danej imprezy turystycznej nie wykonuje przewidzianych w umowie o udział w imprezie turystycznej usług stanowiących istotną część tej imprezy, jest obowiązany, bez obciążania podróżnego dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze, również w przypadku, gdy uzgodniony w umowie o udział w imprezie turystycznej powrót podróżnego do miejsca rozpoczęcia podróży nie został zapewniony.
15) Jeżeli jakość świadczeń zastępczych jest niższa od jakości usługi określonej w programie imprezy turystycznej, organizator turystyki przyznaje podróżnemu odpowiednie obniżenie ceny imprezy turystycznej.
16) Podróżny może odrzucić zaproponowane świadczenia zastępcze tylko wtedy, gdy nie są one porównywalne z tym, co zostało uzgodnione w umowie o udział w imprezie turystycznej, lub jeżeli przyznana obniżka ceny jest nieodpowiednia.
17) W przypadku gdy niezgodność istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator turystyki nie zdoła usunąć tej niezgodności w rozsądnym terminie wyznaczonym przez podróżnego, podróżny ma prawo do rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej bez opłaty za jej rozwiązanie.
18) Jeżeli impreza turystyczna obejmuje transport podróżnych, organizator turystyki zapewnia powrót podróżnego do kraju równoważnym środkiem transportu niezwłocznie i bez obciążania podróżnego dodatkowymi kosztami.
19) Jeżeli nie jest możliwe zaproponowanie świadczeń zastępczych lub podróżny je odrzuci zgodnie z ust. 16, wówczas podróżny jest uprawniony do uzyskania obniżenia ceny lub odszkodowania, lub zadośćuczynienia, bez rozwiązywania umowy o udział w imprezie turystycznej.
20) W przypadku gdy niemożliwe jest zapewnienie powrotu podróżnego do kraju zgodnie z umową o udział w imprezie turystycznej z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, organizator turystyki ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania podróżnego, w miarę możliwości o kategorii równoważnej do określonej w umowie o udział w imprezie turystycznej, przez okres do 3 nocy.
4. Rozwiązanie umowy
1) Podróżny ma prawo do rozwiązania Umowy w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej za opłatą. Gdy umowa rozwiązana jest w terminie:
a) powyżej 30 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 10% ceny imprezy,
b) pomiędzy 15-30 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 25% ceny imprezy,
c) pomiędzy 7-14 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 50% ceny imprezy,
d) pomiędzy 3-6 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 70% ceny imprezy,
e) poniżej 3 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 90% ceny imprezy, niestawienie się na zbiórkę w dniu wyjazdu jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy.
Wysokość opłaty jest wynikiem wyliczenia spodziewanych oszczędności kosztów oraz spodziewanego dochodu
z tytułu alternatywnego wykorzystania danych usług turystycznych.
Podróżny może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez
ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Podróżny może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie.
2) B.P. "Tęcza" zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy turystycznej z powodu:
a) niewystarczającej liczby zgłoszeń określonych w umowie. W takim przypadku powiadomi Podróżnego
o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej w terminie nie później niż na 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni lub nie później niż na 10 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 1 – 6 dni,
b) braku możliwości realizacji umowy z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności lub zakazów wprowadzonych przez uprawnione organy. W takim przypadku powiadomi Podróżnego o rozwiązaniu umowy
o udział w imprezie turystycznej niezwłocznie po podjęciu takiej decyzji,
c) w przypadkach rozwiązania umowy na podstawie pkt 1, pkt 2a i pkt 2b B.P. "Tęcza" dokonuje w terminie do 14 dni od dnia rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej zwrotu, wyłącznie opłat i wpłat wniesionych przez Podróżnego składających się na cenę imprezy turystycznej.
3) Podróżny, który zawarł umowę o udział w imprezie turystycznej poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu art.2 pkt 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, może w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia odstąpić od niej bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, chyba że negocjacje ustne, na podstawie których została zawarta umowa, były prowadzone w oparciu o wcześniejsze zamówienie złożone przez konsumenta. Nie dotyczy to umów zawartych z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
4) Podróżny może przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, jest zawsze skuteczne, jeżeli Podróżny zawiadomi B.P. "Tęcza" o tym na trwałym nośniku w terminie nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W terminie poniżej 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej możliwość przeniesienia praw
i przejęcia obowiązków będzie uzależnione od konkretnej sytuacji a w konsekwencji od zgody B.P. "Tęcza".
a) Przeniesienie praw i przejęcie obowiązków w terminie powyżej 50 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej jest bezpłatne,
b) Opłata z tytułu przeniesienie praw i obowiązków na inną osobę w terminie:
• pomiędzy 50 a 30 dniem przed rozpoczęciem imprezy turystycznej wynosi 30 zł za osobę,
• pomiędzy 7 a 29 dniem przed rozpoczęciem imprezy turystycznej wynosi 50 zł za osobę,
• poniżej 7 dni opłata będzie ustalona indywidualnie.
5) B. P. „Tęcza” ma prawo do rozwiązania umowy z Podróżnym w przypadku braku terminowych wpłat
z tytułu zawartej umowy. W takim przypadku Podróżny traci prawo do udziału w imprezie. 5. Zmiany na umowach
1. Zmiana miejsca wsiadania i/lub wysiadania:
• do 7 dni przed wyjazdem zmiana miejsca wsiadania jest bezkosztowa,
• poniżej 7 dni koszt zmiany miejsca wsiadania wynosi 20 zł za osobę, a możliwość dokonania zmiany musi być potwierdzona przez B.P. „Tęcza”.
2. Zmiana ilości osób na umowie dotyczącej wyjazdu na wczasy skutkuje zmianą ceny jednostkowej (ceny za osobę). W takim przypadku wartość rezerwacji zostaje obliczona na nowo, a wartość umowy ulega zmianie. 6. Rozpatrywanie skarg
1) W przypadku stwierdzonej niezgodności Podróżny ma prawo do złożenia skargi. W celu zapobiegania szkodom skarga winna być złożona przez Podróżnego niezwłocznie, aby Organizator miał możliwość szybkiego wyjaśnienia sprawy i interwencji. Organizator zaleca złożenie skargi w postaci papierowej lub elektronicznej (e-mail), ewentualnie na innym trwałym nośniku. Skarga związana z realizacją imprezy może być kierowana bezpośrednio do Organizatora lub do agenta turystycznego, za pośrednictwem którego umowa została zawarta.
2) Skarga powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Podróżnego i imprezy, w której uczestniczył oraz numer umowy, przedmiot skargi, wskazanie niezgodności, a ponadto powinna zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie skargi przed jego upływem. W przypadku złożenia skargi po terminie, Organizator jest uprawniony do uznania jej za przeterminowaną, co nie ogranicza uprawnień Podróżnego do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej przed upływem okresu przedawnienia, wynoszącym 3 lata.
3) Podróżny, w trakcie rozpatrywania skargi przez Organizatora powinien zapewnić współpracę z Organizatorem
w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia skargi. Odpowiedź na prawidłowo złożoną skargę zostanie przekazana Podróżnemu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania skargi. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem.
4) Strony umowy będą dążyć do rozwiązania ewentualnych kwestii spornych na drodze polubownej,
a w przypadku braku porozumienia, spór będzie rozstrzygał właściwy sąd.
5) Organizator informuje, że podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, któremu podlega Organizator jest Inspekcja Handlowa - Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej. Informacje dotyczące pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich za pomocą platformy utworzonej przez Komisję Europejską znajdują się pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng= PL Podróżny jest uprawniony do złożenia skargi za pomocą wskazanej powyżej platformy, w przypadku zawarcia umowy z wykorzystaniem procedury dostępnej na stronie internetowej Organizatora (on-line). Podróżny może również uzyskać pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w zakresie sporu między nim, a Organizatorem zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub Organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) lub korzystając z informacji dostępnych na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - www.uokik.gov.pl.
6) W przypadkach innych niż wymienione w pkt 8, B.P. „Tęcza” ogranicza swoją całkowitą odpowiedzialność w stosunku do Podróżnego wynikającą z tytułu zawartej umowy o świadczenie usług turystycznych do trzykrotności całkowitej ceny imprezy (z wyłączeniem szkody na osobie lub szkody spowodowanej umyślnie lub w wyniku niedbalstwa).
7) Jeżeli przepisy szczególne ograniczają zakres albo warunki, na jakich odszkodowanie lub zadośćuczynienie jest wypłacane przez dostawcę usług turystycznych, które są częścią imprezy turystycznej, takie same ograniczenia stosuje się do Organizatora turystyki. 7. Faktury za imprezy
Faktury za imprezy turystyczne wystawiane są na podstawie Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004 r. z późniejszymi zmianami.
1) Zgodnie z art. 106 b Ustawy, Podróżny ma prawo otrzymać fakturę za imprezę turystyczną w terminie do 3 miesięcy po realizacji usługi. Faktura wystawiana jest na wyraźne żądanie Podróżnego.
2) Zgodnie z art. 106 h i 106 e Ustawy, fakturę wystawia się tylko na osobę zawierającą umowę lub uczestnika wyjazdu, po uprzednim dostarczeniu do B.P. „Tęcza” oryginałów paragonów fiskalnych dokumentujących wszystkie wpłaty (zarówno wpłat dokonanych u Organizatora jak i u autoryzowanego agenta). Obowiązek zwrotu paragonów fiskalnych nie dotyczy wpłat dokonanych bezpośrednio na rachunek bankowy B. P. „Tęcza”.
3) Faktury na osobę prowadzącą działalność gospodarczą mogą być wystawione jeżeli ta osoba jest stroną umowy i poinformuje o chęci otrzymania takiej faktury w momencie zawierania umowy. 8. Postanowienia końcowe
1) W sprawach nieuregulowanych "Warunkami uczestnictwa" mają zastosowanie odpowiednie przepisy polskiego i europejskiego prawa m. in. Kodeksu Cywilnego, Dyrektywy Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2015/2302
z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
2) Niniejsze warunki uczestnictwa stanowią integralną część umowy. Warunki obowiązują dla umów realizowanych w roku 2025 i 2026.
Ogólne Warunki uczestnictwa w sezonie 2025/2026 -SAMOLOT
w samolotowych imprezach turystycznych organizowanych przez BIURO PODRÓŻY TĘCZA B.
Dąbrowska, J. Handzlik Sp. J. w Bielsku Białej (NIP 547-017-18-88, KRS 00000 94562, wpis do
Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa Śląskiego
pod nr 452), dla umów realizowanych w sezonie 2025/2026.
Wstęp
OWU stanowią zbiór zasad, praw i obowiązków stron zawierających na jej podstawie umowę o
udział w imprezie turystycznej. OWU są opracowane w oparciu o ustawę z dnia 24 listopada 2017 r.
o imprezach turystycznych
i powiązanych usługach turystycznych. Pojęcia takie jak „usługa turystyczna”, „impreza
turystyczna”, „umowa o udział w imprezie turystycznej”- zwana również umową, „rozpoczęcie
imprezy turystycznej”, „podróżny”, „organizator turystyki”, „agent turystyczny”, „trwały nośnik”,
„powrót do kraju”, „nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności” są używane w pojęciu nadanym im
przez art. 4 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach
turystycznych.
1. Zawarcie Umowy
1) Zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej zwanej dalej Umową pomiędzy Podróżnym, a
Organizatorem Turystyki Biurem Podróży TĘCZA Bielsko-Biała, ul. Grunwaldzka 22c/6 oraz z biurem
obsługi klienta na ul. Cechowej 6 zwanym Biurem Podróży TĘCZA, następuje w momencie:
a) podpisania "Umowy" przez Podróżnego lub osobę występującą w jego imieniu i B. P. „Tęcza” lub
autoryzowanego agenta turystycznego,
b) dokonania przez Klienta rezerwacji na stronie www.tecza.pl.
2) Przy zawieraniu Umowy Podróżny wpłaca zaliczkę w wysokości od 25% ceny imprezy. Zapłatę
pełnej kwoty zobowiązuje się wnieść najpóźniej w terminie określonym na umowie w polu Warunki
płatności. W przypadku, gdy zawarta umowa nie zostanie opłacona w określonym na
potwierdzeniu rezerwacji terminie, rezerwacja może zostać anulowana. Wpłaty mogą być
dokonywane gotówką lub kartą w B.P. "Tęcza", gotówką lub kartą u autoryzowanego agenta lub
przelewem bankowym na konto B.P. "Tęcza" wskazane na umowie. W przypadku zawierania
umowy przez stronę www.tecza.pl płatność może zostać dokonana: blikiem, szybkim przelewem
on-line lub przelewem tradycyjnym.
2. Zmiana Ceny
Biuro Podróży „Tęcza” zastrzega sobie prawo zmiany (podwyższenia) ceny imprezy turystycznej
będącej bezpośrednim skutkiem zmiany ceny przewozów pasażerskich wynikających ze zmiany
kosztów paliwa lub innych źródeł zasilania, wysokości podatków lub opłat od usług turystycznych,
objętych umową, nałożonych przez podmioty, które nie biorą bezpośredniego udziału w realizacji
imprezy turystycznej, w tym podatków turystycznych, opłat lotniskowych lub opłaty za wejście i
zejście na ląd w portach oraz lotniskach, kursów walut mających znaczenie dla imprezy
turystycznej. W przypadku konieczności podwyższenia ceny, Biuro Podróży „Tęcza” każdorazowo
zobowiązane będzie powiadomić Zgłaszającego listownie lub e-mailem o zmianie ceny oraz
uzasadnić podwyżkę wskazując sposób jej wyliczenia. W okresie 20 (dwudziestu) dni przed datą
wyjazdu cena ustalona w umowie z Klientem nie może być podwyższona.
3. Ubezpieczenie i Zabezpieczenia finansowe
1) Zgodnie z ustawą z dnia 22 lipca 2016 roku o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz
ustawy
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, wszyscy turyści zawierający umowę o imprezę turystyczną są
objęci Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym. Składka na Fundusz doliczana jest do ceny
imprezy.
2) Organizator posiada Gwarancję Ubezpieczeniową nr M 525609 (na rok 2024) i nr M 528440 (na
rok 2025) kosztów powrotu klientów do kraju, a także zwrotu wpłat wniesionych przez klientów za
imprezę turystyczną wydana przez Towarzystwo Ubezpieczeń Signal Iduna.
3) W czasie trwania imprezy turystycznej Podróżni są objęci ubezpieczeniem w Towarzystwie
Ubezpieczeniowym SIGNAL IDUNA z siedzibą w Warszawie ul. Siedmiogrodzka 9.
a) Na terenie Polski ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (10.000 PLN).
b) Poza granicami Polski ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (15.000 PLN),
kosztów leczenia (30.000 EUR), obejmujących również koszty leczenia zdarzeń będących wynikiem
chorób przewlekłych, a także bagażu podróżnego (1000 PLN).
c) Poza Europą ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (15.000 PLN),
kosztów leczenia (40.000 EUR), obejmujących również koszty leczenia zdarzeń będących wynikiem
chorób przewlekłych, a także bagażu podróżnego (2000 PLN).
Podróżny zawierając Umowę potwierdza, że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia oraz wyraża zgodę na udostępnienie na prośbę Signal Iduna dokumentacji leczenia
i zwalnia lekarza prowadzącego leczenie z zachowania tajemnicy lekarskiej i zgadza się na
przeprowadzenie badań przez lekarza wskazanego przez Signal Iduna.
4) Podróżny w chwili zawierania umowy może wykupić wybraną wersję dobrowolnego
ubezpieczenia Kosztów Imprezy Turystycznej "Bezpieczne Rezerwacje" (UKIT), na pokrycie kosztów
rozwiązania przez Podróżnego umowy lub przerwania imprezy w przypadkach losowych
określonych w ogólnych warunkach ubezpieczeń takich jak: nieszczęśliwy wypadek, nagłe
zachorowanie, skierowanie do sanatorium, przedwczesny poród, śmierć osoby bliskiej, poważna
szkoda w mieniu ubezpieczonego. Ogólne warunki ubezpieczenia są dostępne w Biurze Podróży
zawierającym umowę z Podróżnym oraz na stronie internetowej www.tecza.pl.
4. Realizacja Imprezy
1) Impreza rozpoczyna się i kończy w datach wskazanych na umowie. Rozpoczęcie imprezy
turystycznej następuje w momencie rozpoczęcia wykonywania przez B.P. "Tęcza" usług
turystycznych w ramach imprezy turystycznej.
2) B.P. "Tęcza" ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową.
Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania jednostronnie nieznacznych zmian warunków
umowy takich jak miejsce i godzina wyjazdu, trasa przejazdu, nieznaczna zmiana programu itp.. W
takim przypadku Podróżny zostanie niezwłocznie zawiadomiony o zmianach telefonicznie, poprzez
pocztę mailową, pocztę tradycyjną lub osobiście.
3) Podróżny zobowiązany jest do stawienia się na miejsce zbiórki podane na Umowie na 15 minut
przed czasem odjazdu z Umową, dowodami wpłat oraz ważnym dokumentem upoważniającym do
przekroczenia granic państw, przez które przebiega trasa wyjazdu.
Na wyjazdy przebiegające wyłącznie przez kraje Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii oraz na
wyjazdy do Grecji, Bułgarii, Albanii, Bośni i Hercegowiny, Czarnogóry, jak również w czasie tranzytu
przez Serbię oraz Bośnię i Hercegowinę wymagany jest ważny dowód osobisty lub paszport, ważny
co najmniej 3 miesiące po dacie planowanego powrotu do kraju,
4) Miejsca w autokarze przydzielane są wg kolejności zawierania umów.
5) Każdy Podróżny ma prawo do zabrania jednego lub dwóch sztuk bagażu rejestrowanego. Zwykle
limit wagowy bagażu rejestrowanego to 20 kg, a bagażu podręcznego to 5 kg. W przypadku
niektórych lotów limity bagażu mogą być zmniejszone z powodu maksymalnego udźwigu samolotu
na danej trasie. Dokładne limity wagowe bagażu podręcznego i rejestrowanego podane są w opisie
poszczególnych imprez samolotowych. W przypadku przekroczenia limitu bagażu uczestnik we
własnym zakresie pokrywa wszelkie dopłaty zgodnie z taryfami obowiązującymi u danego
przewoźnika. Dzieciom do lat 2, które nie mają wykupionego osobnego miejsca w samolocie nie
przysługuje bagaż podręczny ani rejestrowany.
6) Przedstawicielem B.P. "Tęcza" w trakcie imprezy turystycznej jest pilot lub rezydent. W celu
zapewnienia bezpieczeństwa i prawidłowej realizacji programu w trakcie trwania imprezy, Podróżny
jest zobowiązany do przestrzegania poleceń pilota, które dotyczą realizacji programu, a szczególnie
dotrzymywania terminów zbiórek oraz każdorazowego informowania pilota o zamiarze oddalenia
się od grupy.
7) Osoba do lat 18 może uczestniczyć w imprezach wyłącznie pod opieką opiekuna prawnego lub
osoby upoważnionej. Osoba upoważniona musi posiadać zgodę opiekuna prawnego potwierdzoną
notarialne,
w przypadku wyjazdu za granicę, przetłumaczoną na j. angielski. Opiekun zobowiązuje się do
sprawowania opieki i dbania o bezpieczeństwo osoby do lat 18 przez cały czas trwania imprezy
turystycznej. Organizator zaświadcza, iż w ramach swojej działalności stosuje się do zapisów
Ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich z
dn. 13 maja 2016 r. (Dz. U. 2016 poz. 862).
8) Jeżeli w czasie trwania danej imprezy turystycznej B.P. "Tęcza" nie wykona przewidzianych w
umowie o udział w imprezie turystycznej usług stanowiących istotną część tej imprezy jest
obowiązane, bez obciążania Podróżnego dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy
odpowiednie świadczenia zastępcze.
9) Każdorazowe zakwaterowanie w hotelu wiąże się z dopełnieniem obowiązku meldunkowego.
Sposób i tryb meldunku są uzależnione od przepisów wewnętrznych danego kraju. Może o polegać
na okazaniu paszportu lub dowodu osobistego, wypełnieniu karty meldunkowej lub udostępnieniu
dokumentu pracownikom recepcji.
10) Ważne informacje dla pasażerów podczas przejazdu: Pilot imprezy oraz przewoźnik mają prawo
odmówić przewozu osobom, które w widoczny sposób są pod wpływem alkoholu lub substancji
odurzających. To samo dotyczy pasażerów, którzy z różnych powodów mogą zagrażać
bezpieczeństwu lub w znacznym stopniu naruszają dobre samopoczucie współpasażerów. Palenie
wyrobów tytoniowym, w tym e-papierosów, jest surowo zakazane w samolocie i autokarze. Pasażer
zobowiązuje się do przewożenia wyłącznie towarów bezcłowych. Bagaż podręczny należy umieścić
w miejscu do tego przeznaczonym tj. pod fotelem lub na półce nad fotelami. Pasażer powinien
oznaczyć swój bagaż imieniem i nazwiskiem oraz adresem zamieszkania lub telefonem
kontaktowym. Pasażer jest odpowiedzialny za przeniesienie swojego bagażu podczas przesiadki.
Pasażerowie z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej sprawności ruchowej mają prawo do
nieodpłatnego przewozu wózka inwalidzkiego lub chodzika. Ze względów bezpieczeństwa wózki
inwalidzkie są przewożone w bagażniku autokaru, muszą być one składane i ni e posiadać napędu
elektrycznego. Wózki dziecięce są przewożone jako dodatkowy bezpłatny bagaż – dotyczy to dzieci
do lat 6. Zwierzęta nie są akceptowane w autokarach.
5. Rozwiązanie umowy
1) Podróżny ma prawo do rozwiązania Umowy w każdym momencie przed rozpoczęciem imprezy
turystycznej za opłatą. Gdy umowa rozwiązana jest w terminie:
a) powyżej 40 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 10% ceny imprezy,
b) pomiędzy 15-39 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 25% ceny imprezy,
c) pomiędzy 7-14 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 50% ceny imprezy,
d) pomiędzy 3-6 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 70% ceny imprezy,
e) poniżej 3 dni przed rozpoczęciem imprezy, opłata wynosi 90% ceny imprezy, niestawienie się na
zbiórkę w dniu wyjazdu jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy.
Wysokość opłaty jest wynikiem wyliczenia spodziewanych oszczędności kosztów oraz
spodziewanego dochodu
z tytułu alternatywnego wykorzystania danych usług turystycznych.
2) B.P. "Tęcza" zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy turystycznej z powodu:
a) niewystarczającej liczby zgłoszeń określonych w umowie. W takim przypadku powiadomi
Podróżnego
o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej w terminie nie później niż na 20 dni przed
rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni lub nie później niż na 10 dni przed
rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 1 – 6 dni,
b) braku możliwości realizacji umowy z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności lub
zakazów wprowadzonych przez uprawnione organy. W takim przypadku powiadomi Podróżnego o
rozwiązaniu umowy
o udział w imprezie turystycznej niezwłocznie po podjęciu takiej decyzji,
c) w przypadkach rozwiązania umowy na podstawie pkt 1, pkt 2a i pkt 2b B.P. "Tęcza" dokonuje w
terminie do 14 dni od dnia rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej zwrotu, wyłącznie
opłat i wpłat wniesionych przez Podróżnego składających się na cenę imprezy turystycznej.
3) Podróżny, który zawarł umowę o udział w imprezie turystycznej poza lokalem przedsiębiorstwa
w rozumieniu art.2 pkt 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, może w terminie 14
dni od dnia jej zawarcia odstąpić od niej bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, chyba że
negocjacje ustne, na podstawie których została zawarta umowa, były prowadzone w oparciu o
wcześniejsze zamówienie złożone przez konsumenta. Nie dotyczy to umów zawartych z
konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby
środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
4) Podróżny może przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej
wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje
wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków, jest
zawsze skuteczne, jeżeli Podróżny zawiadomi B.P. "Tęcza" o tym na trwałym nośniku w terminie nie
później niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W terminie poniżej 7 dni przed
rozpoczęciem imprezy turystycznej możliwość przeniesienia praw
i przejęcia obowiązków będzie uzależnione od konkretnej sytuacji a w konsekwencji od zgody B.P.
"Tęcza".
a) Przeniesienie praw i przejęcie obowiązków w terminie powyżej 50 dni przed rozpoczęciem
imprezy turystycznej jest bezpłatne,
b) Opłata z tytułu przeniesienie praw i obowiązków na inną osobę w terminie:
• pomiędzy 50 a 34 dniem przed rozpoczęciem imprezy turystycznej wynosi 50 zł za osobę,
• pomiędzy 15 a 33 dniem przed rozpoczęciem imprezy turystycznej wynosi 100 zł za osobę,
• poniżej 15 dni opłata będzie ustalona indywidualnie.
5) B. P. „Tęcza” ma prawo do rozwiązania umowy z Podróżnym w przypadku braku terminowych
wpłat
z tytułu zawartej umowy. W takim przypadku Podróżny traci prawo do udziału w imprezie.
6. Rozpatrywanie skarg
1) W przypadku wystąpienia w trakcie realizacji imprezy niezgodności, Podróżny zawiadamia
Organizatora turystyki niezwłocznie, w miarę możliwości w trakcie trwania imprezy turystycznej, o
stwierdzeniu niezgodności. Jeżeli którakolwiek z usług turystycznych nie jest wykonywana zgodnie z
umową o udział w imprezie turystycznej, Organizator turystyki usuwa niezgodność, chyba że jest to
niemożliwe albo wiąże się z kosztami, które są niewspółmiernie wysokie w stosunku do zakresu
niezgodności i wartości usług turystycznych, których one dotyczą.
2) W przypadku stwierdzonej niezgodności Podróżny ma prawo do złożenia skargi. W celu
zapobiegania szkodom skarga winna być złożona przez Podróżnego niezwłocznie, aby Organizator
miał możliwość szybkiego wyjaśnienia sprawy i interwencji. Organizator zaleca złożenie skargi w
postaci papierowej lub elektronicznej (e-mail), ewentualnie na innym trwałym nośniku. Skarga
związana z realizacją imprezy może być kierowana bezpośrednio do Organizatora lub do agenta
turystycznego, za pośrednictwem którego umowa została zawarta.
3) Skarga powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Podróżnego i imprezy, w której
uczestniczył oraz numer umowy, przedmiot skargi, wskazanie niezgodności, a ponadto powinna
zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie skargi przed jego upływem. W przypadku złożenia skargi po terminie,
Organizator jest uprawniony do uznania jej za przeterminowaną, co nie ogranicza uprawnień
Podróżnego do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej przed upływem okresu przedawnienia,
wynoszącym 3 lata.
4) Podróżny, w trakcie rozpatrywania skargi przez Organizatora powinien zapewnić współpracę z
Organizatorem
w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia skargi. Odpowiedź na prawidłowo złożoną skargę zostanie
przekazana Podróżnemu, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem.
5) Strony umowy będą dążyć do rozwiązania ewentualnych kwestii spornych na drodze
polubownej,
a w przypadku braku porozumienia, spór będzie rozstrzygał właściwy sąd.
6) Organizator informuje, że podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, któremu podlega Organizator jest Inspekcja
Handlowa - Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej. Informacje dotyczące pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich za pomocą platformy utworzonej przez Komisję Europejską
znajdują się pod adresem:
hps://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL. Podróżny
jest uprawniony do złożenia skargi za pomocą wskazanej powyżej platformy, w przypadku zawarcia
umowy z wykorzystaniem procedury dostępnej na stronie internetowej Organizatora (on-line).
Podróżny może również uzyskać pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w zakresie sporu między
nim, a Organizatorem zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
Organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) lub korzystając z informacji dostępnych na
stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - www.uokik.gov.pl.
7) W przypadkach innych niż wymienione w pkt 8, B.P. „Tęcza” ogranicza swoją całkowitą
odpowiedzialność w stosunku do Podróżnego wynikającą z tytułu zawartej umowy o świadczenie
usług turystycznych do trzykrotności całkowitej ceny imprezy.
8) Jeżeli przepisy szczególne ograniczają zakres albo warunki, na jakich odszkodowanie lub
zadośćuczynienie jest wypłacane przez dostawcę usług turystycznych, które są częścią imprezy
turystycznej, takie same ograniczenia stosuje się do Organizatora turystyki.
7. Faktury za imprezy
Faktury za imprezy turystyczne wystawiane są na podstawie Ustawy o podatku od towarów i usług
z dnia 11.03.2004 r. z późniejszymi zmianami.
1) Zgodnie z art. 106 b Ustawy, Podróżny ma prawo otrzymać fakturę za imprezę turystyczną w
terminie do 3 miesięcy po realizacji usługi. Faktura wystawiana jest na wyraźne żądanie
Podróżnego.
2) Zgodnie z art. 106 h i 106 e Ustawy, fakturę wystawia się tylko na osobę zawierającą umowę lub
uczestnika wyjazdu, po uprzednim dostarczeniu do B.P. „Tęcza” oryginałów paragonów
fiskalnych dokumentujących wszystkie wpłaty (zarówno wpłat dokonanych u Organizatora jak i u
autoryzowanego agenta). Obowiązek zwrotu paragonów fiskalnych nie dotyczy wpłat dokonanych
bezpośrednio na rachunek bankowy B. P. „Tęcza”.
3) Faktury na osobę prowadzącą działalność gospodarczą mogą być wystawione jeżeli ta osoba jest
stroną umowy i poinformuje o chęci otrzymania takiej faktury w momencie zawierania umowy.
8. Postanowienia końcowe
1) W sprawach nieuregulowanych "Warunkami uczestnictwa" mają zastosowanie odpowiednie
przepisy polskiego i europejskiego prawa m. in. Kodeksu Cywilnego, Dyrektywy Parlamentu
Europejskiego Rady (UE) 2015/2302
z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych,
Ustawa z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach
turystycznych.
2) Niniejsze warunki uczestnictwa stanowią integralną część umowy. Warunki obowiązują dla
umów realizowanych w sezonie 2025/2026.
Biuro Podróży Tęcza Bielsko-Biała